Морські скаути України

Всеукраїнська дитяча громадська організація "Морські скаути України"

Про морських скаутів, морську січ, хто такі скаути та морські січовики-лицарі

Майстерня Січ. Про метод “До Морської Січі”

Морський січовик у своєму вишкільному житті керується “Морським січовим звичаєм Берегового братства”, складає обітницю, де засвідчує своєю честю, що намагатиметься зробити все від нього залежне, щоб бути вірним Богу, Батьківщині, братському звичаю та самому собі.

Звичай Берегового братства Морської Сiчi

  1. Бережи честь змолоду. Честь має бути врятованою миттєво.
  2. Поспiшай на допомогу. Пам’ятай: допомога обов’язково приходить.
  3. Слухай батька та матір, шануй старших побратимів.
  4. Гартуй тіло та зміцнюй дух.
  5. Будь чистим духом i тілом.
  6. Будь другом i побратимом іншим морським січовикам.
  7. Наділяй кожного належним та пам’ятай про Бога.
  8. Бережи воду в криниці, птаха у небі, звіра у лісі, ліс на землі.
  9. Завжди будь у доброму гуморі. Добрий гумор гостріший меча, міцніший ратища.
  10. Будь вірним у слові та ділі. Пам’ятай над видимим та невидимим закон Духа.

Те, що складає метод “До Морської Січі”

  • Відданість закону та обітниці.
  • Виховання у природі.
  • Виховання у вахтах (малих групах).
  • Поступовий виховний розвиток особистості та формування характеру.
  • Виховання на геральдичній основі.
  • Ефективна взаємодія юнацтва і дорослих.
  • Навчання справою.
  • Виховання ігровими та рольовими методами у пригодницькій діяльності.
  • Відповідальне керівництво однолітками.

Морські січовики вітають один одного, чесноти, клейноди, прапори та державні символи закликом: “Так тримати!”. Відповідають на заклик: “Завжди так тримати!”. Носять відповідні до свого загону, статусу, рангу, ступеням хустину, однострій. нашивки.

Навчання навігатики у “Морській січі” відбувається у спеціально змодельованих, сприятливих для оволодіння навичками та формування звичок умовах, фундується на освоєнні базових умінь і навичок, що дають можливість набувати незворотних змін у структурі умілостей особистості.

Щаблі поступального та вікового розвитку морських січовиків:

  • Новак (юнга).
  • Джура (гардемарин).
  • Ратовник (мічман).
  • Стерновий (шкіпер).

Рівні персонального оволодіння вміннями та навичками:

  • “Беру участь”
  • “Вмію під керівництвом”
  • “Вмію сам”
  • “Вмію та можу навчити”

Човни, що застосовуються у морській січовій справі “До Морської Січі”:
байдара, каяк, каное, байдарка, швертбот, довбанка, дуб, дракар, шлюпка, байдак, чайка, ладья, струг, коч.

Структурний подiл груп “До морськоi Сiчi”:

  • Вахта – половина залоги (мала група як самоврядна одиниця).
  • Залога – човен.
  • Курiнь – брасма (загін, що складається з двох і більше вахт).
  • Чотиригодинне чергування на човні – вахта (половина залоги).
  • Варта – черговий підрозділ вахти (вахта може дорівнювати повному екіпажу байдари); тоді варта добового чергування від команди до команди “Шукай місце під стоянку” визначається доцільністю служби та окреслюється Флагманом.
  • Один човен – залога. 2-3 човни – брасма. 2 -3 брасми – рата. 2 -3 рати – сварга. 2-3 сварги – обрiй. Декiлька обрiiв – навколо(в)рат.

Прогресивні програми за напрямами

Кожен напрям являє собою багаторівневу структуру (підготовка, легенда, участь, фільмування, звіт, фестиваль, підготовка новаків) у якій відбувається взаємодія виховних методів, що формують базові навички характеру особистості.

Напрями відповідають ступеням становлення цілісного, сильного характеру та дають можливість долучатися до виховного процесу з будь-яким рівнем підготовки та у будь-який час, але вимагають виконання всіх вишкільних форм відповідно до повного терміну проходження навчально-виховного процесу.

Шлях воїна, лицарський шлях (позиція). “Дорога на січ”.

Лицарський гарт:

  • Молитва до і після.
  • Знання ритуалу.
  • Розпалення багаття.
  • Куліш та вода – козацька їда (кашоваріння).
  • Сагайдакування.
  • Кобзарювання (віршування, письменництво) на козацько-гайдамацьку історичну тематику.
  • Фехтування (6 та 24 форми цигун, жонглювання трьома предметами).
  • Управління вітрильником (колісницею, упряжжю).
  • Каліграфія (створення графічних образів на задану тему, друкування на клавiатурi “всліпу”, володіння програмою “Word” та “Moovie maker” на рівні “просунутий користувач”).
  • Лірництво (музикування та сольфеджіо – 3 базові форми).
  • Знахарство (шляхи до медичної допомоги, гігієна, профілактика, загартовування, самозцілення – хатха, йога, набір вправ та переведення виконання вправ у динамічну медитацiю).
  • Табірництво.
  • Фільмування.

Шлях взаємодії (ефективність).
“До морська Січ”.

  • “За порогами”: Практичне водне мандрівництво. Техніка водного туризму. Бівуаки. Піонерка.
  • Виживання в екстремальних умовах на природі (ліс, степ, море, пустеля; спека, холод, голод, спрага, стрес). Виживання у несприятливих умовах. Безпека життєдіяльності. Лоція. Навігація.
  • Життєздатність плавзасобу. Конструкційні характеристики плавзасобів.
  • Закон моря.
  • Управління плавзасобами: байдарки,шлюпки, вітрильні човни.
  • Конструкція, механіка, принцип функціонування та побудова плавзасобів.
  • Практичні заняття.

Шлях бачення (результативність).
Академія кінопригод “Cіч в мережі”

Від сценарію до постановки фільму. Організація кіно-відео-медіа-проекту. Екстремальна журналістика. Репортаж. Сюжет. Сценарій. Творчий колектив. Як сказати та що сказати. Фільмування. Монтаж та озвучка. Інформатика, компьютерне забезпечення. Оцінка матеріалу. Види та способи оцінки, удосконалення та демонстрації спродукованого матеріалу.